Concert review: Waterparks | 27 augustus 2018

Het festivalseizoen is zo goed als voorbij, wat betekend dat er weer veel concerten op de planning staan. Op maandag 27 augustus begon voor mij het ‘concertseizoen’ weer met Waterparks in de Oude Zaal van Melkweg.

The Faim zou het voorprogramma van Waterparks verzorgen. Ik had de band van te voren al opgezocht en keek er naar uit om ze live te gaan zien. Helaas werd een paar uur voor aanvang bekend gemaakt dat The Faim wegens productionele omstandigheden niet op zou treden. Erg jammer natuurlijk, maar dit zorgde er wel voor dat ik rustig aan kon doen en niet te vroeg bij Melkweg hoefde te zijn.

Waterparks

De zaal ging om zeven uur open. Om half negen begon Waterparks. Het concert was niet uitverkocht, maar ondanks dat was de zaal goed gevuld met zeer enthousiast publiek. Waterparks trapte de show af met Blonde. Zoals ik verwachtte ontstond er direct een moshpit. Bij het derde nummer van de setlist vertelde zanger Awsten dat hij bij dit nummer normaal het publiek vraagt om te springen en uit hun dak te gaan. De Oude Zaal van Melkweg stond al zo op zijn kop dat die vraag hier niet nodig was. De moshpit ging tijdens de gehele show door. Toen de band het podium verliet was ik een beetje teleurgesteld. Ondanks dat ik moshen erg leuk vind, had ik graag ook akkoestische nummers willen horen. Ik had vooral gehoopt dat Lucky People op de setlist stond. Gelukkig keerde Awsten al snel terug op het podium, mét akkoestiesche gitaar en speelde hij Lucky People gevolgd door What We Do For Fun. Daarna volgde nog drie nummers.

Ik denk dat het hele publiek het met mij eens is dat de setlist van de show een van de beste ooit is. Tijdens de vorige tour had de band Rare niet op de lijst staan. Dit vonden de fans erg jammer. De band had dit opgepikt en het nummer voor deze tour toegevoegd. Ze eindigde de show met TANTRUM. Dit was zeker een knallede afsluiter waarbij bijna de hele zaal meedeed in de moshpit. Niet voor niets natuurlijk dat Awsten Night het concert ‘ONE OF MY FAVORITE SHOWS EVER’ noemde via zijn social media.