Concert review: Kensington | 14 juli 2018

Kensington

Op 14 juli stond Kensington in de Johan Cruijff Arena voor de grootste Nederlandse rock show ooit. Kensington is op het moment een van de populairste Nederlandse bands. Met Di-rect als support act speelden ze zaterdag avond voor een uitverkochte Arena. Ik had nog nooit eerder een concert bijgewoond in de Arena. Omdat de Arena natuurlijk niet gemaakt is voor concerten was ik bang dat het geluid slecht zou zijn. Dit viel gelukkig erg mee. Wat ik wel erg jammer vind is dat er veel daglicht binnenkomt in de Arena. Pas tegen het einde van de show is het donker in de zaal, waardoor de show beter tot zijn recht komt.

Kensington

Di-rect was de support act van Kensington. Toen Di-rect het podium op kwam was het nog erg licht in de zaal. Hierdoor duurde het even voordat iedereen door had dat de show was begonnen en zich focuste op het podium. Doordat het nog erg licht was zijn helaas ook mijn foto’s van Di-rect mislukt. De band had een groep blazers meegenomen en stonden als echte rockers op het podium. Zelf ben ik niet echt bekend met de muziek van Di-rect. Tijdens hun half uur durende set was er maar een nummer dat ik kende, namelijk Times Are Changing.

Kensington

Om kwart voor negen was het tijd voor Kensington. Onder luid gejuich kwamen ze het podium op en begonnen ze de show met hun hit Do I Ever. De eerste vier nummers speelden ze op de B stage voor het podium. Vervolgens gingen ze naar het hoofdpodium. Achter het hoofdpodium hingen vijf LED schermen. Afwisselend waren er visuals en beelden van de band te zien. De lichtshow sloot goed aan op de beelden wat zorgde voor een prachtig resultaat.

Ongeveer op de helft van de show ging de band weer naar de B stage. Uit de grond verscheen een piano voor het nummer Sorry. Tegen het einde van de show speelden ze veel hits. Vaak eindigt een concert met een van de hits, maar Kensington ging maar door. Toen ze War inzette dacht ik dat dit het laatste nummer zou zijn voor de toegift. Vervolgens kwamen Riddles, All For Nothing en Home Again hier nog achteraan.

Kensington

De toegift van de show bestond uit drie nummers. Het eerste nummer hiervan was Little Light. Door de hele Arena heen verschenen lampjes van telefoons. Dit zorgde voor een prachtig gezicht. Dit nummer werd gevolgd door Streets, een van Kensingtons grootste hits. St. Helena was het laatste nummer van de show. Hiermee bewees Kensington dat ze toch echt een rockband zijn. Harde gitaren en vlammen uit het podium zorgde voor mij voor het hoogte punt van de show. Toen het nummer af was bedankte Kensington het publiek en kwam er nog een vuurwerkshow. Een echt knallend einde van een geweldige avond.

BewarenBewarenBewarenBewaren

BewarenBewarenBewarenBewaren