Concert review: Isaac Gracie | 16 mei 2018

Afgelopen week gaf de Britse singer-songwriter Isaac Gracie vier shows in Nederland. Drie van de shows waren uitverkocht. Op 16 mei stond hij in Doornroosje in Nijmegen met I Am Oak als support act. Toen ik Isaac’s nummer Terrified voor het eerst hoorde heb ik hem meteen toegevoegd aan mijn concert bucketlist. Agelopen donderdag kon ik hem van mijn lijstje afstrepen.

I Am Oak opende de show voor Isaac Gracie. In plaats van met band deed Thijs Kuijken,, de zanger van I Am Oak, het voorprogramma solo. Dit zorgde voor een intieme show. Ik kwam pas wat later aan bij de zaal, waardoor ik maar een paar nummers van I Am Oak heb kunnen zien. Tijdens de show had Thijs het over de muziek video van Will I Wake. Deze video heeft hij helemaal zelf getekend. Hier heeft hij twee weken over gedaan. Nadat hij dit verteld had vroeg hij de zaal om naar deze video te gaan kijken aangezien hij er zo veel werk in heeft gestopt.

Isaac Gracie

Isaac Gracie begon zijn show met All In My Mind, een van de nummers van zijn recent uitgebrachte album. Op dit album staan in totaal elf nummers. Deze speelde hij allemaal. Terrified en Silhouettes Of You zijn mijn favorieten van het album. Deze nummers waren voor mij dan ook de hoogtepunten van de show. The Death Of You & I was ook een nummer waar ik erg naar uit keek. Helaas kwam deze live minder tot zijn recht dan gehoopt. Het refrein had naar mijn idee toch net iets harder gemogen.

Omdat Isaac Gracie al twee shows had gedaan in Nederland en merkte dat er een aantal mensen in het publiek stonden die hij herkende deed hij tijdens de show nog een aantal aanpassingen aan de [setlist]. Naast zijn eigen nummers deed Isaac ook nog een cover. Het nummer dat hij coverde was I Ain’t The One van Spoon. Hij had dit nummer al lang niet meer gespeeld en had toen hij begon wat opstart problemen. Ook vergat hij later in het nummer de tekst. Ondanks dat klonk het erg goed en paste het bij de rest van zijn repertoire. When You Go is ook een nummer wat hij al lang niet meer gespeeld had. Hij vertelde dat hij het nummer drie jaar geleden had geschreven en dat hij het wat vreemd vond om weer te zingen over iets van drie jaar terug.

Isaac Gracie is echt een geweldige live artiest. Hij neemt het publiek mee met zijn prachtige stem en is live misschien nog wel beter dan in de studio. Op zaterdag 9 juni is Isaac Gracie te zien op Best Kept Secret.

BewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewaren