Concert review: Hoodie Allen | 5 december 2017

Hoodie Allen

Op 5 december stond Hoodie Allen in de Oude Zaal van Melkweg. De Oude Zaal is een van mijn favoriete concertzalen. Goody Grace stond in het voorprogramma van Hoodie Allen. Ondanks dat ik niet veel muziek van Hoodie Allen ken, ben ik toch naar de show gegaan.

Voorafgaand aan de show staat Hoodie Allen vaak zijn eigen merch te verkopen. Dit was bij de show in Melkweg ook het geval. Mijn zus en haar vriendin kochten beide merch en we hebben even gezellig met Hoodie staan praten. Ik vind het leuk om te zien dat hij zo betrokken is bij zijn fans.

Goody Grace

Goody Grace was het voorprogramma van de show. De 20 jarige zanger uit Canada leek wat zenuwachtig. Hij speelde een aantal nummers met en een aantal zonder gitaar. Veel van zijn gespeelde nummers hadden naar mijn idee een erg abrupt einde. Wanneer ik net een beetje in het nummer zat, was het ineens af. Hij sloot zijn set af met het nummer Two Shots.

Hoodie Allen

Hoodie Allen begon de show met Believe, gevolgd door Sushi. Tijdens Sushi haalde hij zijn Supreme CashCannon tevoorschijn. Ook tijdens andere nummers had hij leuke extra’s. Zo waren er ballonnen bij Surprise Party en werd er cake het publiek in gegooid tijdens Cake Boy. Gedurende de show waren er veel conversaties tussen Hoodie en gitarist Alex, dit vond ik leuk en was vaak erg grappig. Er was ook veel interactie met het publiek, dit vind ik altijd echt een pluspunt bij concerten. Tijdens de show van Hoodie Allen realiseerde ik me dat ik eigenlijk helemaal niet zo veel nummers van hem ken. Eigenlijk ken ik alleen zijn hits. Gelukkig kwamen deze aan het eind nog. Tegen het einde van de show zei Hoodie dat ze nog één nummer gingen spelen en dat ze vervolgens zouden doen alsof het af was, om daarna weer terug te keren voor nog twee nummers. Deze laatste twee nummers waren All My Friends en No Interruption. Twee nummers die ik beide wel goed ken.

Na de show zou Hoodie Allen nog foto’s maken met fans bij de bus. Omdat het vaak lang duurt voordat een artiest naar buiten komt zijn wij eerst wat gaan eten. Toen we terug kwamen stonden er nog een paar fans en Hoodie. Ook gitarist Alex kwam net aanlopen. Dit was de eerste keer dat ik na een show nog op de artiest heb staan wachten. Meestal moet ik haasten voor de trein, maar omdat dit niet hoefde kon ik nog met Hoodie en Alex op de foto.

Hoodie Allen

BewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewaren