Concert review: Galactic Empire | 11 oktober 2017

Galactic Empire

Op woensdag 11 oktober stond de band Galactic Empire in een uitverkocht Patronaat. Galactic Empire is een heavy metal band die Star Wars nummers speelt, verkleed als karakters van Star Wars. Als muziekliefhebber en Star Wars fan wilde ik dit zeker niet missen.

Bij binnenkomst was er een tafel met Star Wars merchandise, een tafel met merchandise van de bands en stonden er stormtroopers voor de deur van de zaal. Er was een gevarieerd publiek, waarvan de meeste gekleed waren in Star Wars merchandise. De show vond plaats in De Tweede Zaal van patronaat, waar plaats is voor 350 man. Een erg klein zaaltje dus.

Galactic Empire

Het voorprogramma van de show was Exivious. Exivious is een intrumental metal band uit Nederland. Ze waren al begonnen toen ik de zaal in kwam en speelden toen nog een paar nummers. Omdat alle nummers zonder zang waren vond ik het wat lastig om in te komen. Ook vond ik de muziek af en toe wat rommelig. Wel vond ik het voorprogramma goed aansluiten op de hoofdact.

Galactic Empire

Gekleed als Darth Vader, Stormtrooper, Shadow Stormtrooper, Red Guard en Boba Fett kwam de band Galactic Empire het podium op. Hun costuums waren helaas niet zo mooi als de costuums in de music video’s in verband met de rechten van Disney. Vanaf waar ik stond kon ik drummer Boba Fett helaas bijna niet zien. Galactic Empire de show natuurlijk met Main Theme. Naast het feit dat Galactic Empire een geweldig concept heeft hebben ze ook nog eens talent. Van te voren had ik geen verwachtingen van de show. Dan kan het ook niet tegen vallen. Wel was ik bang dat het misschien wat langdradig en saai zou worden. Gelukkig had de band de show opgevuld met korte dialogen en toneelstukjes. Dit was erg goed voor wat afwisseling. Ik had van te voren het album eigenlijk niet geluisterd, dus ik wist niet uit welke nummers het repetoir bestond. Daardoor was ik blij verrast door Cantina Band, dit vond ik het hoogtepunt van de show.

Na de show stond de band bij de merchandise stand om te signeren en op de foto te gaan met fans. Ze lieten hier ook duidelijk merken dat ze veel plezier hebben in wat ze doen. Ook de fans waren erg enthousiast en bijna iedereen wilde op de foto. Naar mijn idee was de avond een groot succes. Ik hoop dat ze in de toekomst weer terug komen naar Nederland, met een nog grotere show.