Concert Review: Marianas Trench | 18 mei 2017

Marianas Trench

Het concert van Marianas Trench heeft erg lang op zich laten wachten. Ik wilde ze al een aantal jaren graag live zien. Zo’n anderhalf jaar geleden kondigde ze eindelijk hun eerste Europese tour aan. In oktober 2016 zouden ze in Amsterdam optreden. Helaas werd de show verplaatst naar mei. Donderdag was het zover en gingen mijn zus en ik Marianas Trench eindelijk live zien.┬áMarianas Trench is over het algemeen niet erg bekend. Waarom dit zo is begrijp ik niet helemaal. Naar mijn idee zijn ze erg ondergewaardeerd, want ze zijn echt heel goed!

Marianas Trench

Het concert zou oorspronkelijk plaatsvinden in de kleine zaal van Paradiso, maar omdat er veel interesse was in de show werd het verplaatst naar Paradiso Noord, een van mijn favoriete concertzalen. De show was niet uitverkocht, mede doordat de show verplaatst werd naar een andere datum (en de grotere zaal) en iedereen dus de mogelijkheid had om zijn tickets te retourneren.

Marians Trench had geen voorprogramma, wat ik eigenlijk helemaal niet erg vond. Ze opende de show, zoals ik verwacht had, met het nummer ‘Astoria’. Gevolgd door ‘Yesterday’. Ze speelden helaas weinig nummer van hun meest recente album ‘Astoria’, maar wel veel bekende nummers. Ik hoopte dat ze het nummer ‘Toy Soldiers’ zouden spelen, dit is namelijk een van mijn favorieten. Helaas stond deze niet op de setlist. (Je kunt de volledige setlist hier bekijken.) Ze eindigde de show zonder toegift, wat ik eigenlijk al een beetje zag aankomen. Het laatste nummer wat ze speelden was ‘End of an Era’, een prachtig nummer om mee af te sluiten. De band is live erg goed. Je zou bijna gaan twijfelen of het live was, er was bijna geen verschil te horen. Zelfs de meerstemmige stukjes werden perfect gezongen.

Marianas Trench

Toen de show af was gooide de bandleden nog vanalles het publiek in, flesjes, plectrums, drumstokken, de setlist… Ik ving ook voor het eerst in al mijn concert jaren iets. Super leuk natuurlijk, maar helaas bleek het maar een handdoek te zijn. Achteraf bleek dat in de handdoek een plectrum zat verstopt, deze vond mijn zus later op de grond. Toen ik thuis kwam zag ik dat het gewoon een handdoek van de Hema was. Helaas…

Marianas Trench beloofde binnenkort weer terug te komen naar Amsterdam. Als het zo ver is ben ik er ook zeker weer bij.