Concert review: Blaudzun | 16 december 2016

Versie 2

Na het uitbrengen van Jupiter I stond Blaudzun op 16 december op het podium van Neushoorn in Leeuwarden. De show werd geopend door Jeangu Macrooy, een surinaamse singer-songwriter. Samen hebben ze er een prachtige avond van gemaakt.

Versie 2

Het voorprogramma werd verzorgd door Jeangu Macrooy. Hij werd in april bekroond als 3FM Serious Talent. Ik had van te voren nog nooit van hem gehoord en was verrast toen hij zonder band het podium op kwam. Helemaal alleen trad hij op voor het publiek met zijn, toch wel persoonlijke, nummers. Ik vond de inhoud van zijn nummers erg goed en leuk om naar te luisteren. Helaas was het publiek na twee nummers wat afgehaakt en werd er veel gepraat. Wat mij opviel is dat Jeangu Macrooy tijdens het spelen van zijn nummers erg serieus en geconcentreerd is, maar wanneer hij praat tegen het publiek hij erg enthousiast is.

Versie 2

Blaudzun trapte af met het nummer Rotterdam, opgevolgd door Between A Kiss And A Sorry Goodbye, wat ik echt een leuk nummer vind. In totaal speelde Blaudzun 20 nummers, waaronder het gehele album Jupiter I. Zanger Johannes Sigmond is geweldig goed live en heeft een prachtige stem met een groot bereik. De band was goed op elkaar ingespeeld en straalde veel enthousiasme uit. Ik heb het meest genoten van de voor mij meest bekende nummers; Who Took The Wheel, Promises Of No Man’s Land & Elephants. Tijdens het nummer Wolf’s Behind The Glass verliet de band het podium en bleef zanger Blaudzun alleen achter en speelde het nummer zittend op de rand van het podium. Hierna verliet ook hij het podium, waarna ze vervolgens gezamenlijk weer terug kwamen voor de laatste vijf nummers.

Versie 2

Na de show was er nog de mogelijkheid om met Blaudzun op de foto te gaan en om iets te laten signeren. Tijdens de show bleek al dat Blaudzun goede humor heeft en achteraf liet hij dit ook merken. Hij is erg gewoon gebleven wat het leuk maakt om nog even na te praten over de show.

Kortom Bladzun is een geweldige artiest en ik kan iedereen aanraden een keer naar een van zijn concerten te gaan.