Film review: Rogue One: A Star Wars Story

Eindelijk was het zo ver, weer een nieuwe Star Wars film, Rogue One. De eerste Star Wars film die los staat van het verhaal van familie Skywalker. Van te voren had ik zo mijn twijfels over de film. Ik was bang dat het concept Star Wars, nu het zo populair is, uitgemolken zou worden, maar na het zien van de film ben ik helemaal van gedachten veranderd.

Het verhaal speelt zich af voor Episode IV: A New Hope en vertelt hoe hoe de rebels aan de geheime plannen van de Death Star zijn gekomen. De film begon, in tegenstelling tot de voorgaande Star Wars films, niet met de verwachte tekst maar met een proloog waarin de geschiedenis van de hoofdpersonen van de film, familie Erso, werd vertoond. Meteen vanaf het eerste moment zat ik helemaal in de film. Alles in het verhaal klopte en sloot perfect aan op het al bestaande verhaal van Episode IV. Wel vond ik de film af en toe wat voorspelbaar. Dit had natuurlijk te maken met het feit dat de afloop al bekend was, maar dat kon de pret niet bederven.

star-wars-rogue-one-rebels

Ik vond de balans tussen nieuwe karakters en oude bekenden erg goed. De nieuwe karakters brachten een prachtig nieuw verhaal tot stand en de oude karakters zorgden ervoor dat het was zoals Star Wars hoort te zijn. De nieuwe karakters waren goed gecast. Ik vond vooral de karakters Chirrut Imwe en K-2SO erg leuk. Deze zorgden voor een goede hoeveelheid humor.

star-wars-rogue-one-battle-concept-art-wallpaper-6260

Setting van de film was erg mooi. Ik had van te voren al wat beelden gezien van Stormtroopers en Rebels op het strand en vroeg me af hoe dit terug zou komen in de film. In eerste instantie vind ik zomerse stranden en palmbomen niet bij Star Wars passen, maar dit is er op een geweldige manier in verwerkt waardoor ik me er geen moment aan heb gestoord en het ook niet raar of anders over kwam. Ook kwamen er weer veel nieuwe planeten naar voren in de film.

Al met al heeft de film mijn verwachtingen behoorlijk overtroffen en ben ik erg benieuwd naar wat Star Wars ons de komende jaren nog meer gaat brengen.